Het geven van een goed en geslaagd feest, er zijn veel dingen die hier invloed op hebben:
De locatie
Naast het feit dat het goed bereisbaar moet zijn voor je gasten, is de ruimte waar het feest plaatsvind van groot belang. Welke sfeer wil je neerzetten? Een bruin café is snel gezellig. Een nieuw ingerichte bruidszaal brengt weer een andere sfeer met zich mee. Korte tips: Check een airco, hangt er in de zaal al feestverlichting? Past het bij het soort feest wat jullie willen geven?
De grootte van de locatie vs het aantal gasten.
"Gezellig druk" is hier de tip. Hou 1m2 per persoon aan min 20%.
Dus nodig je 100 mensen uit is 80m2 zat! Kijk daarbij of je de ruimte ook nog vult met zit en/of statafels.
Zit- en staplaatsen
Liefst alleen sta plekken met statafels. Zijn er mensen slecht ter been of wat ouder, plaats de tafels dan tactisch (deels buiten bereik van het geluid.
Bruiloft special:
Indien er avondgasten bij komen, heb deze dan allemaal kort gezien voordat je het feest opent. Dan heb je dat 'verplichte' praatje niet gedurende het feest maar kan je lekker genieten, en belangrijker nog, je gast ook. Die voelt geen drempel meer om de dansvloer op te gaan.
Opening
De eeuwen oude discussie; doen we een openingsdans? Natuurlijk niet verplicht, maar wij merken wel dat de gasten íets verwachten. Open je het feest niet? Dan blijven ze vaak wachten tot er iets gebeurd. Uiteraard hoeft het geen dans te zijn, maar bedenk wel een moment van opening.
Feestlaan 123
1265 FF Confettistad
Rob van Dijk
E-Mail: rob@djkingsize.nl
Tel.: 0613593164